TOP 5 szerda - Legkedvesebb animációs filmjeim


Gondoltam eheti témának csokorba gyűjtöm azokat az animációs filmeket, amik nagy benyomást tettek rám gyerekként és nem is annyira gyerekkoromban.



Az oroszlánkirály


Simba meséje az egyik azok közül, ami ha megy a tévében, gondolkodás nélkül odakapcsolok, és már énekelem is a dalokat. (A Készen légy című szám a kedvencem). Szép grafika, súlyos, örök érvényű mondanivalók. Timon és Pumba nagyon sokat ad a sztorihoz, imádom a sok vicces részt velük.
Nekem az új, "élőszereplős" változat is nagyon tetszett, és legalább angolul is megismerkedtem a dalokkal. Biztos sokszor fogom még látni, hiszen Hakuna Matata!


Mackótestvér


Ezt az animációs filmet is rengetegszer láttam. Ami talán a legkiemelkedőbb benne számomra, az Kenai karakterfejlődése, aki a kezdeti nagyképű, gyűlölködő kamaszból lesz egy empatikus, jóságos medve. A látványvilága nekem kedvenc, különösen a medvévé változás része, és hozzá a kissé indián stílusú zenék. Plusz a dalok! Tökéletes kombináció egy varázslatos filmhez. A két lökött rénszarvas nélkül pedig sokkal kevesebb lenne.
Fontos üzenet a barátságról, a szeretetről, a testvériségről.


Némó nyomában


Ki ne hallotta volna már a klasszikussá vált címet? P. Sherman 42. Wallaby Way, Sydney? Ez a mese is tele van olyan ikonikus jelenetekkel, amik egy életre megmaradnak. Természetesen Pizsi és Szenilla kalandjait rengetegszer láttam, de minden alkalommal legalább annyira szórakoztat, mintha először látnám. Ebben igaz nem énekelnek, végére mindig úgy vagyok vele, hogy én is tudok cetül.

Zootropolis


A Zootropolis az az animációs film, amit angolul már többször láttam, mint magyarul. Nagyon aranyos, érdekes a világfelépítés, és szintén nagy mondanivalókkal van feltöltve, ami miatt talán a felnőttek olykor jobban élvezik, mint a gyerekek. Judy ambíciói nagyon motiválóan tudnak hatni, Nick pedig milyen fejlődésen megy végbe! De akkor is a Villám a legjobb!

Hős6os


A Hős6os magába olvasztott sok olyan dolgot, amit alapból imádok. Cuki főhős, japános beütés, hi-tech cuccok, dráma, szuperhősök másként. Angolul ezt is jobban élvezem, mint magyarul, viszont itt is sok-sok tanulság lappang. Tanulással és szorgalommal mennyi mindenre viheti az ember. A barátság pedig hatalmas kincs. És igen, én is akarok egy Baymaxet!

+1: A vándorló palota


Pluszként muszáj megemlítenem Miyazaki csodáját, hiszen az egész estés animék közül A vándorló palota az abszolút kedvencem. Természetesen olvastam az alapjául szolgáló könyvet is, ami csak megerősített benne, milyen csodálatos is Howl és Sophie története. Itt Calcifer az, aki hatalmas karakter!

Hotaru Bia

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Instagram